Contentmanagement
De feiten op een rij
Wie de ontwikkelingen in online marketing volgt weet dat content een van de belangrijkste factoren is voor zoekmachine optimalisatie. Goede content op een webpagina verhoogt de Google score en maximaliseert het aantal conversies op de website.
Deskundige contentmanagement zorgt ervoor dat nieuwe webpagina’s:
- Geoptimaliseerd zijn voor de juiste zoektermen
- Geschreven zijn voor de juiste doelgroep
- Indexeerbaar zijn voor verschillende Search Engine Crawlers
Wat is contentmanagement?
Contentmanagement is het beheren en redigeren van alle teksten en beeldmateriaal op de website en eventueel social media. Contentmanagement is een van de belangrijkste elementen in online marketing en komt terug in o.a. SEO, inbound marketing en conversie optimalisatie.

Voor wie is contentmanagement geschikt?
Contentmanagement is belangrijk voor websites die bezoekers willen verzamelen middels SEO en hier hulp bij nodig hebben. Om de bezoekersstroom te stabiliseren en de SEO Ranking in stand te houden is het aanleveren van voldoende unieke content een must. Daarnaast wordt een contentmanager vaak ingezet bij de ontwikkeling van een nieuwe website. De taak van de contentmanager is in dat geval om te zorgen dat alle content op de juiste manier wordt overgezet naar de nieuwe omgeving, daarbij rekening houdend met het design, de navigatiestructuur, de SEO waarde en de gebruiksvriendelijkheid.
Taken en werkzaamheden
Belangrijke onderdelen van contentmanagement
Wat zijn de voordelen voor jouw business?
Contentmanagement kan op twee manieren worden ingezet: structureel of incidenteel.
Structureel adviseert een contentmanager je over nieuwe, relevante thema’s om content te schrijven. Daarnaast levert een contentmanager ‘schone’ webpagina’s op, waardoor Search Engine Crawlers gemakkelijk de pagina’s kunnen lezen.
Een belangrijk moment voor incidentele contentmanagement is bij de transitie naar een nieuwe website. Incidentele contentmanagement verzekert je van een gestructureerde overzet van de belangrijke content van een oude naar de nieuwe website, waarbij de SEO waarde behouden blijft.
- Check of er vraag is naar jouw content
- Schrijfwijze van content sluit aan bij bezoekersintentie
- Optimaliseer paginastructuur voor SEO
- Tekstuele pagina’s met een passend design
- De juiste weergave op mobile devices