Contentmanagement

De feiten op een rij

Wie de ontwikkelingen in online marketing volgt weet dat content een van de belangrijkste factoren is voor zoekmachine optimalisatie. Goede content op een webpagina verhoogt de Google score en maximaliseert het aantal conversies op de website.

contentmanagement

Deskundige contentmanagement zorgt ervoor dat nieuwe webpagina’s:

  • Geoptimaliseerd zijn voor de juiste zoektermen
  • Geschreven zijn voor de juiste doelgroep
  • Indexeerbaar zijn voor verschillende Search Engine Crawlers
0
%
Meer geïndexeerde pagina's dankzij blogs
0
%
Meer leads worden behaald door websites met een actieve blog
0
%
Van consumenten leert een bedrijf liever kennen via artikelen dan via advertenties
0
%
Van consumenten vindt content afgestemd op de klant waardevol

Wat is contentmanagement?

Contentmanagement is het beheren en redigeren van alle teksten en beeldmateriaal op de website en eventueel social media. Contentmanagement is een van de belangrijkste elementen in online marketing en komt terug in o.a. SEO, inbound marketing en conversie optimalisatie.

Thomas
Thomas van de Ven
Online consultant

Voor wie is contentmanagement geschikt?

Contentmanagement is belangrijk voor websites die bezoekers willen verzamelen middels SEO en hier hulp bij nodig hebben. Om de bezoekersstroom te stabiliseren en de SEO Ranking in stand te houden is het aanleveren van voldoende unieke content een must. Daarnaast wordt een contentmanager vaak ingezet bij de ontwikkeling van een nieuwe website. De taak van de contentmanager is in dat geval om te zorgen dat alle content op de juiste manier wordt overgezet naar de nieuwe omgeving, daarbij rekening houdend met het design, de navigatiestructuur, de SEO waarde en de gebruiksvriendelijkheid.

Taken en werkzaamheden

Belangrijke onderdelen van contentmanagement

Web- en beeldredactie

Het schrijven of herschrijven van content en het plaatsen en bewerken van relevant beeldmateriaal

Invoer en correcties

Het controleren, updaten en plaatsen van content. Daarbij ook rekening houdend met navigatiestructuur en design.

Contentmigratie

Content overzetten naar de nieuwe omgeving met behoud van belangrijke SEO factoren.

HTML-, Meta- en XML-codering

Zorgen voor een 'nette' paginacodering, ten behoeve van het design, gebruiksgemak en SEO.

Wat zijn de voordelen voor jouw business?

Contentmanagement kan op twee manieren worden ingezet: structureel of incidenteel.

Structureel adviseert een contentmanager je over nieuwe, relevante thema’s om content te schrijven. Daarnaast levert een contentmanager ‘schone’ webpagina’s op, waardoor Search Engine Crawlers gemakkelijk de pagina’s kunnen lezen.

Een belangrijk moment voor incidentele contentmanagement is bij de transitie naar een nieuwe website. Incidentele contentmanagement verzekert je van een gestructureerde overzet van de belangrijke content van een oude naar de nieuwe website, waarbij de SEO waarde behouden blijft.

  • Check of er vraag is naar jouw content
  • Schrijfwijze van content sluit aan bij bezoekersintentie
  • Optimaliseer paginastructuur voor SEO
  • Tekstuele pagina’s met een passend design
  • De juiste weergave op mobile devices
Gratis en vrijblijvend
Maak vandaag nog een afspraak met een specialist