E-mail marketing

De kracht van personalisatie

E-mail marketing is een van de meest populaire manieren om klanten en leads te benaderen. Belangrijke redenen hiervoor zijn de lage kosten en het gemak van e-mail. Met tools als Mailchimp kan iedereen een adressenlijst bijhouden en een mailing versturen. Helaas levert dit voor de meeste doe-het-zelvers weinig rendement op. Vaak zien we dat ondernemers e-mail marketing daarom links laten liggen. Terwijl het één van de meest effectieve kanalen is die er voor marketeers beschikbaar zijn!

De juiste inzet van e-mail marketing betekent een persoonlijke benadering. Geen mail gericht aan ‘Geachte heer/mevrouw’ maar direct gericht aan ‘Beste meneer Vos’. Geen mail met een algemene aanbieding, maar specifiek gericht op de interesses van de ontvanger. De klant of lead moet het gevoel krijgen dat hij/zij meer is dan een nummer uit je database. Hoe bereik je dit? Door gebruik te maken van de juiste data en constant te blijven optimaliseren. E-mail marketing is geen kwestie van inbouwen en uitvoeren. E-mail marketing is uitdenken, inleven, toetsen en bijwerken.

e-mail marketing

De voordelen van E-mail marketing:

  • Hoge return on investment
  • Blijf top-of-mind bij je bezoekers met relevante e-mails
  • Relatief lage opstartkosten
0
%
Hogere conversie bij triggered e-mails
0
%
Hogere CTR met gepersonaliseerde e-mails
0
%
Gemiddelde Return On Investment
0
%
Hogere open-rate met gesegmenteerde e-mails
luuk-vos 1
Luuk Vos
Online consultant

Voor wie is E-mail marketing een must?

Het gebruik van E-mail marketing is interessant voor bedrijven die regelmatig contact onderhouden met klanten en leads. E-mail marketing staat algemeen bekend als een van de beste kanalen voor B2B-organisaties. Toch mag het zeker niet onderschat worden voor B2C organisaties. Denk bijvoorbeeld eens aan een gepersonaliseerde upsell strategie.

"E-mailmarketing staat voor het vierde achtereenvolgende jaar op nummer één (94%) van de belangrijkste online kanalen, met een stijging van 25% ten opzichte van vorig jaar." - Marketingtribune

Taken en werkzaamheden

E-mail marketing: Het proces

Data opschonen

We analyseren de huidige datastructuur. Is alle data nog relevant? Wordt de data op de juiste manier opgeslagen? Voldoet de manier van verzamelen aan de nieuwste privacy regelgeving?

Contacten indelen in target audiences

De bestaande contactenlijst wordt gecategoriseerd en ingedeeld in target audiences. Ook maken we een eisenlijst waaraan een nieuw contact moet voldoen om binnen een doelgroep te vallen.

Persoonlijke mailings opstellen

Per target audience stellen we persoonlijke mailings op. Hierbij maken we gebruik van de verzamelde data als namen en interesses.

Analyseren en evalueren

We checken de effectiviteit van de persoonlijke mailings. Waar wordt het meest op geklikt? Kunnen de target audiences of mailings nog verder gespecificeerd worden?

Wat zijn de voordelen voor jouw business?

Is de werking van e-mailmarketing je bekend, maar wil je het verder uitbreiden? In dat geval nemen we je mee naar de volgende stap: Marketing Automation. E-mail marketing kan perfect worden ingezet als onderdeel van een grotere Marketing Automation strategie. Dezelfde principes als e-mailmarketing, maar dan uitgebreider en geautomatiseerd. Het verschil is een nóg specifiekere benadering van je leads en klanten, door nóg meer informatie te verzamelen en nóg beter doelgroepen te segmenteren. Dit doen we door de buyer journey en customer journey in kaart te brengen, mogelijke touchpoints te identificeren en deze om te zetten naar points of action.

Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw email marketing strategie? Lees meer over Marketing Automation.

  • Ongekend veel testmogelijkheden
  • Relatief lage opstartkosten
  • Gemakkelijk uit te breiden
  • Duidelijk inzicht in prestatie
  • Hoge return on investment
  • Blijf top-of-mind bij je bezoekers met relevante e-mails
Gratis en vrijblijvend
Maak vandaag nog een afspraak met een specialist