Gepersonaliseerde content
De feiten op een rij
Het internetgebruik is door de jaren sterk veranderd. Waar bezoekers voorheen op zoek moesten naar een website met de juiste content, worden zij nu allemaal overladen met websites die vrijwel hetzelfde vertellen. Als online ondernemer wil je deze bezoeker juist naar jouw website halen. Dit bereik je door de content zo veel mogelijk te personaliseren en toe te spitsen op de gebruiker.
Gepersonaliseerde content op jouw webpagina’s zorgt voor:
- Meer upsell mogelijkheden op je website
- Lagere kosten per conversie
- Het opbouwen van een goede, langdurige klantrelatie
- Onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrentie
Wat is gepersonaliseerde content?
Unieke content, speciaal gericht op een specifieke target audience. De content kan worden toegespitst op de interesses, het website gebruik en de geografische data van de target audience. Gepersonaliseerde content is een onderdeel van contentmanagement en marketing automation en wordt gebruikt voor conversie optimalisatie. Een bezoeker die zich aangesproken voelt door de teksten op je website, is eerder geneigd contact op te nemen. Een bezoeker die snel op je website vindt wat hij zoekt, zal niet afhaken.
Gepersonaliseerde content in een gevorderd stadium, wordt vaak ingezet als onderdeel van Marketing Automation. In dat geval wordt de content nóg verder gespecificeerd en automatisch getoond aan precies die bezoeker die je de content wilt tonen door gebruik te maken van meer geavanceerde datamining methoden.

Voor wie is gepersonaliseerde content geschikt?
De basis van gepersonaliseerde content is om je in te leven in je doelgroep. Deze basis raden we aan voor alle online ondernemers. Een gepersonaliseerde tekst is een converterende tekst. Gepersonaliseerde content omvat echter meer dan slechts inleven op basis van een gevoel. Monkeybridge werkt op basis van webanalytics. Onze adviezen zijn gebaseerd op harde feiten. We raden aan om gebruik te maken van gepersonaliseerde content als jouw website:
Taken en werkzaamheden
Gepersonaliseerde content: Het proces
Wat zijn de voordelen van content personalization?
Met gepersonaliseerde content benader je de gebruikers van je website op een persoonlijke manier. Uit onderzoek blijkt dat een persoonlijke benadering verschillende voordelen met zich mee brengt. Zo bevordert het de binding met de bezoeker. Een persoonlijke benadering neemt een barrière weg, waardoor bezoekers eerder contact met je op zullen nemen. Dit contactmoment is voor jou als ondernemer een mogelijkheid om van de prospect een lead te maken. Deze persoonlijke benadering verhoogt het aantal terugkerende bezoekers en verlaagt de bouncerate.
- Persoonlijke benadering van de gebruiker
- Bevordert de binding
- Verhoogt aantal terugkerende bezoekers
- Verhoogt conversies