Gepersonaliseerde content

De feiten op een rij

Het internetgebruik is door de jaren sterk veranderd. Waar bezoekers voorheen op zoek moesten naar een website met de juiste content, worden zij nu allemaal overladen met websites die vrijwel hetzelfde vertellen. Als online ondernemer wil je deze bezoeker juist naar jouw website halen. Dit bereik je door de content zo veel mogelijk te personaliseren en toe te spitsen op de gebruiker.

content personalization

Gepersonaliseerde content op jouw webpagina’s zorgt voor:

  • Meer upsell mogelijkheden op je website
  • Lagere kosten per conversie
  • Het opbouwen van een goede, langdurige klantrelatie
  • Onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrentie
0
%
Van de online bezoekers gaat door naar de website van een concurrent
0
%
Van de klanten raken gefrustreerd door aanbiedingen en promoties die niet aansluiten bij de interesses
0
%
Van de online shoppers geven de voorkeur aan webshops met gepersonaliseerde content
0
%
Van de online shoppers zijn bereid persoonlijke informatie te ruilen voor iets waardevols

Wat is gepersonaliseerde content?

Unieke content, speciaal gericht op een specifieke target audience. De content kan worden toegespitst op de interesses, het website gebruik en de geografische data van de target audience. Gepersonaliseerde content is een onderdeel van contentmanagement en marketing automation en wordt gebruikt voor conversie optimalisatie. Een bezoeker die zich aangesproken voelt door de teksten op je website, is eerder geneigd contact op te nemen. Een bezoeker die snel op je website vindt wat hij zoekt, zal niet afhaken.

Gepersonaliseerde content in een gevorderd stadium, wordt vaak ingezet als onderdeel van Marketing Automation. In dat geval wordt de content nóg verder gespecificeerd en automatisch getoond aan precies die bezoeker die je de content wilt tonen door gebruik te maken van meer geavanceerde datamining methoden.

thomas-van-de-ven3
Thomas van de Ven
Online consultant

Voor wie is gepersonaliseerde content geschikt?

De basis van gepersonaliseerde content is om je in te leven in je doelgroep. Deze basis raden we aan voor alle online ondernemers. Een gepersonaliseerde tekst is een converterende tekst. Gepersonaliseerde content omvat echter meer dan slechts inleven op basis van een gevoel. Monkeybridge werkt op basis van webanalytics. Onze adviezen zijn gebaseerd op harde feiten. We raden aan om gebruik te maken van gepersonaliseerde content als jouw website:

  • Voldoende geïnteresseerde bezoekers trekt
  • Gestructureerd gebruik maakt van webanalytics
  • Voldoende relevante content bevat (inbound marketing)
  • Regelmatig nieuwe- of geüpdatete content bevat

Taken en werkzaamheden

Gepersonaliseerde content: Het proces

Definiëren van target audiences

Wie is je doelgroep? Tegen welke problemen lopen zij aan? Welke wensen hebben zij?

Uitstippelen van de customer experience

Welke stappen doorloopt jouw target audience in de buyer journey en de customer journey?

Content categoriseren

Welke content is beschikbaar? Zijn alle fases van de customer experience vertegenwoordigd?

Webpagina’s personaliseren

Hoe kunnen we de webpagina’s beter aan laten sluiten bij een specifieke target audience?

Testen en meten

Hoe gedragen de bezoekers zich op de gepersonaliseerde pagina’s? Wat zijn mogelijke verbeterpunten?

Optimaliseren

Kunnen de target audiences verder worden gespecificeerd? Kan de customer experience verder worden uitgewerkt?

Wat zijn de voordelen van content personalization?

Met gepersonaliseerde content benader je de gebruikers van je website op een persoonlijke manier. Uit onderzoek blijkt dat een persoonlijke benadering verschillende voordelen met zich mee brengt. Zo bevordert het de binding met de bezoeker. Een persoonlijke benadering neemt een barrière weg, waardoor bezoekers eerder contact met je op zullen nemen. Dit contactmoment is voor jou als ondernemer een mogelijkheid om van de prospect een lead te maken. Deze persoonlijke benadering verhoogt het aantal terugkerende bezoekers en verlaagt de bouncerate.

  • Persoonlijke benadering van de gebruiker
  • Bevordert de binding
  • Verhoogt aantal terugkerende bezoekers
  • Verhoogt conversies
Gratis en vrijblijvend
Maak vandaag nog een afspraak met een specialist