Jobpersonality Premium rapport

Conversie optimalisatie traject

Jobpersonality is een bekende naam in de online beroepskeuzetesten. Het onderscheidende van Jobpersonality is haar passend persoonlijk beroepsadvies. Jobpersonality heeft Monkeybridge ingeschakeld na oplevering van haar nieuwe website. Ons werd gevraagd mee te helpen in de implementatie van hun online marketingplan.

De eerste opdracht hierin was ervoor zorgen dat Jobpersonality goed zou scoren op voor haar belangrijke zoektermen in Google. Hier hebben we goede resultaten in weten te behalen. Jobpersonality kwam na onze hulp in Google op belangrijke onderwerpen als eerste zoekresultaat naar boven, waardoor het aantal bezoekers op de nieuwe site snel groeide.

Door dit succes konden we aan de slag gaan met de volgende opdracht: het vergroten van de online omzet, dus het aantal afgenomen diensten (zoals de genoemde beroepskeuzetest).

Wat wilde Jobpersonality bereiken?

  • Het aantal online verkopen verhogen;
  • Het aantal klikken naar de bestelpagina verhogen;
  • De drempels vinden die het daadwerkelijk bestellen tegenhouden en die wegnemen.

Wat hebben we bereikt?

0
%
Stijging van het aantal bestellingen van het Premium rapport
0
%
Stijging van de CTR naar de bestelpagina

Hoe zijn wij te werk gegaan?

We begonnen deze opdracht met een uitgebreide online analyse van het zoek- en klikgedrag van bezoekers op de website van Jobpersonality. Zo konden we boven tafel krijgen op welk(e) punt(en) bezoekers afhaken en wat hier mogelijke oorzaken van zijn. Deze informatie geeft richting aan waar we interventies en verbeteringen moeten inzetten om de beoogde doelstellingen te bereiken.

Wat was onze marketingstrategie?

Op basis van onze online analyse kwamen we tot twee concrete verbeterpunten: rondom de toegankelijkheid (Accessibility) en rondom de overtuiging (Persuasiveness). Bij toegankelijkheid draait het erom dat de bezoeker op elk platform (mobiel, desktop, laptop) snel en makkelijk een ‘call to action’ kan gebruiken. Deze actieknop leidt bij Jobpersonality naar de bestelpagina voor een premium rapport. We concludeerden bij onze analyse dat de call to action knop op de website niet ideaal was gepositioneerd en vormgegeven, waardoor deze aan impact verloor. Naast het verbeteren van de positie en uitstraling van de call to action knop concludeerden we in onze analyse ook dat de tekst bij de call to action niet genoeg aanzette tot overtuiging (van een aankoop). Op basis van deze resultaten hebben we zowel de positie en vormgeving van de call to action knop herzien en de call to action tekst herschreven.

Om te toetsen of onze interventies werkten, hebben we enige tijd zowel de bestaande als vernieuwde webpagina naast elkaar getest. Hiermee konden we zien welke versie de hoogste conversie bereikte. Op basis van de uitkomsten van deze test is de versie die de beste scores bereikte, live gezet.

Wat heeft deze campagne opgeleverd?

Zowel Jobpersonality als wij waren aangenaam verrast door de grote impact van onze verbeteringen. Zo steeg het aantal clicks op de call to action knop met maar liefst 161%.

Dit is op zichzelf natuurlijk al een mooi resultaat. Maar nog mooier was het feit dat er een nog grotere toename te zien was in het aantal daadwerkelijke bestellingen – het aantal orders voor een premium rapport bij Jobpersonality steeg met 365% (!). Kortom zowel voor Jobpersonality als voor ons was dit een zeer succesvol online marketingtraject.

Voordelen uit data-driven campagne

Eens te meer is gebleken dat datagedreven marketing, in dit geval marketing op basis van gedegen online onderzoek, zeer lonend kan zijn. Bijna altijd wordt de investering die je als bedrijf doet snel terugverdiend met meer online verkeer en verkoop.

  • Relatief lage ontwikkelkosten
  • Positief effect dat standhoudt op de lange termijn
  • Waardevolle inzichten in het gedrag van klanten
  • Structurele verhoging van de verkopen op de website
Wil jij ook naar een hoger online plan?
Neem dan nu contact met ons op