KPI dashboard

Overzicht in een oogopslag

Een KPI Dashboard combineert relevante data uit al jouw databronnen in één duidelijk overzicht.

Bij een bezoek aan je website zijn allerlei webanalytics tools actief die gegevens verzamelen van jouw bezoekers. Deze gegevens zijn pas waardevol als daar de juiste inzichten uit gehaald kunnen worden. De manier om inzichten uit gegevens te halen is door je te beperken tot alleen de relevante data uit alle databronnen, en deze te combineren.

Wil jij een dashboard dat je echt inzicht verschaft in jouw KPI’s? Een dashboard dat actie uitspreekt? Verkrijg in één oogopslag inzicht in de status van jouw online business met een KPI Dashboard!

kpi dashboard

De voordelen van een KPI dashboard in het kort:

  • Alleen voor jou relevante data
  • Alle KPI’s in één overzicht
  • Verschillende dashboard types mogelijk
  • Zorgt voor interne- en externe betrokkenheid
Monkeybridge is geregistreerde partner van Klipfolio - marktleider op het gebied van gepersonaliseerde KPI Dashboards.
Monkeybridge Klipfolio Registered Partner

Wat is een KPI dashboard?

Een KPI dashboard is een overzichtelijke weergave van relevante data uit verschillende data-sources. Een KPI dashboard onderscheidt zich van de standaard dashboards doordat het specifiek voor jouw websitedoelen wordt ingericht. We houden altijd jouw doelstellingen in het oog bij het selecteren en combineren van de juiste gegevens en databronnen.

Bij de creatie van een KPI dashboard bieden we verschillende mogelijkheden. We bieden standaard dashboards aan voor iedere laag in jouw organisatie. Daarnaast zijn we specialist in het creëren van custom dashboards. Om een écht relevant custom dashboard te ontwikkelen gaan we samen het traject aan om de KPI’s te definiëren. Aan de hand van deze KPI’s bepalen de beste meetmethode op basis van de beschikbare data en een overzichtelijke manier van weergeven.

KPI Dashboard - Monkeybridge

Stakeholder KPI dashboard

  • Informatie in één oogopslag
  • Sturen op basis van data
  • Meerdere data sources tegelijk
  • Custom en standaard mogelijkheden

Wat zijn de mogelijkheden van een KPI Dashboard?

Bij een bezoek aan je website zijn allerlei webanalytics tools actief die gegevens verzamelen van jouw bezoekers. Al deze datatrackers hebben een eigen dashboard om de eigen data in weer te geven. Met al deze data in verschillende dashboards verlies je al snel het overzicht. Daar komt nog eens bij dat veel van deze data niet eens relevant is voor jouw bedrijfsdoelstellingen.

Een KPI dashboard verschaft je één centraal overzicht van alleen relevante data uit alle databronnen. Met een centraal KPI dashboard hoef je niet meer te wisselen tussen verschillende dashboards, of op zoek te gaan naar relevante data.

De centralisatie van alle databronnen betekent dat we een koppeling maken met verschillende programma’s. De data die geïntegreerd wordt in een KPI Dashboard kan o.a. afkomstig zijn van:

  • Social media zoals Facebook, Instagram, Twitter en Linkedin
  • CRM systemen
  • Google programma’s als Google Analytics, Google Adwords en Google Search Console
  • Het eigen CMS systeem
  • Overige externe databronnen

Door de juiste data uit deze verschillende bronnen aan elkaar te koppelen, wordt het dashboard meer dan een statisch overzicht van data. Een doeltreffend KPI dashboard toont jouw relevante gegevens in realtime, met het oog op vervolgstappen. Op die manier worden actiepunten direct zichtbaar, waardoor je het meeste rendement haalt uit al je kanalen.

luuk-vos 1
Luuk Vos
Direct contact

Gratis en vrijblijvend
Maak vandaag nog een afspraak met een specialist