Online leadgeneratie

De feiten op een rij

Een website is een middel om meer klanten en leads te verzamelen. Meer leads betekent meer klanten, meer omzet en meer naamsbekendheid. Maar hoe verzamel je meer leads? Welke bezoekers zijn interessant? Hoe zorg je ervoor dat een bezoeker een lead wordt? Monkeybridge helpt je met succesvolle online leadgeneratie.

leadgeneratie

Online leadgeneratie kan worden ingezet voor verschillende doeleinden:

  • Het opbouwen of uitbreiden van een e-maillijst
  • Het opbouwen of uitbreiden van een adressenbestand
  • Het verzamelen van volgers op social media
  • Het uitbreiden van het aantal donateurs
0
%
Van de salesmanagers geven het op na een follow-up
0
%
Van de bezoekers zijn nog niet klaar voor een aankoop
0
x
Grotere kans op een positieve ROI met een blog
0
%
Meer sales met een gedegen lead generatie strategie

Wat is leadgeneratie?

Online leadgeneratie is een onderdeel van conversie optimalisatie. Leadgeneratie is de eerste stap in het proces van prospect tot MQL en van MQL tot SQL. Tijdens deze stap wordt informatie over bezoekers verzameld door gebruik te maken van microconversies. Dit is een verzameling van laagdrempelige manieren om aan leadinformatie te komen. Denk bijvoorbeeld aan het downloaden van een whitepaper, het inschrijven voor een webinar, etc. Aan de hand van deze informatie worden interessante leads geïdentificeerd. Deze leads worden gevolgd, benaderd en opgeleid tot MQL en – uiteindelijk – tot SQL. Het doel is om leads te verleiden tot een macroconversie – vaak een aankoop.

luuk-vos 1
Luuk Vos
Online consultant

Voor wie is leadgeneratie geschikt?

Online leadgeneratie is interessant voor bedrijven in ieder stadium van online marketing. De leadgeneratie methode kan erg kleinschalig worden opgezet, om uit te groeien tot een complete strategie. Leadgeneratie in een gevorderd stadium wordt vaak gecombineerd met marketing automation.

Voorbeelden van online leadgeneratie:

  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Brochureaanvraag
  • Invullen contactformulier
  • Sample aanvraag

Taken en werkzaamheden

Leads genereren met Monkeybridge

Om op een efficiënte wijze leads te genereren werken we bij Monkeybridge op basis van target audiences. Dit vormt de eerste stap in het leadgeneratie proces. Samen stellen we de doelgroep vast en bepalen via welke kanalen we die het best kunnen benaderen.

Vervolgens is het van belang om de customer journey van deze target audiences in kaart te brengen. We onderzoeken naar welke informatie de gebruiker op zoek is, en hoe we deze het beste kunnen aanbieden. Deze contactmomenten maken we inzichtelijk in een KPI Dashboard. Een overzicht met alle gebruikersinformatie, waarvan de meest relevante gegevens direct naar de salesafdeling kunnen worden doorgestuurd.

Target audience in kaart brengen

Wie is je doelgroep? Via welke kanalen verzamelen zij informatie?

Mogelijke contactmomenten bepalen

Op welke momenten komt jouw doelgroep in contact met jouw online business?

Te verzamelen informatie identificeren

Welke informatie is relevant om leads te genereren? Op welke momenten vraag je welke informatie?

Inzichtelijk maken in een KPI Dashboard

Hoe visualiseren we de inkomende datastromen in een overzichtelijk KPI Dashboard?

Direct door naar de salesafdeling

Relevante leads kunnen direct worden doorgestuurd naar de salesafdeling. Geen koude acquisitie maar concrete interesse!

Wat zijn de voordelen van online leadgeneratie?

Dankzij online leadgeneratie wordt jouw website een effectief onderdeel van je salestrajecten. Het biedt de mogelijkheid een onderscheid te maken tussen prospects, leads en klanten.

De schaalbaarheid van online leadgeneratie maakt het een extra aantrekkelijk optimalisatiemiddel. Je kunt al beginnen met online leadgeneratie door een inschrijfformulier op je website te plaatsen. Online leadgeneratie is effectief voor zowel B2B, als B2C organisaties.

Online leadgeneratie levert veel informatie op. Deze informatie verschaft jou als websitebeheerder inzicht in het gedrag van je websitebezoekers. Op die manier kom je meer te weten over jouw target audience. Deze inzichten vormen de basis voor een verdere website optimalisatie.

  • Geen koude acquisitie meer
  • Alleen waardevolle leads naar de salesafdeling
  • Leer je doelgroep kennen
  • Meer omzet!
Gratis en vrijblijvend
Maak vandaag nog een afspraak met een specialist