Marketing automation

De feiten op een rij

Marketing automation is inmiddels de standaard geworden voor grote bedrijven. Ieder jaar boeken zij hier prachtige resultaten mee. Het succes van marketing automation is inmiddels ook voor het mkb toegankelijk geworden.

marketing automation header

Marketing automation van Webbouwers zorgt voor:

  • Een schaalbaar en toegankelijke oplossing voor het mkb
  • Een roadmap voor korte en lange termijn
  • Meer SQL en MQL leads
0
%
Meer marketinggekwalificeerde leads
0
%
Meer salesgekwalificeerde leads
0
%
Hogere conversie van lead naar klant
0
%
Omzetstijging na 6 tot 9 maanden

Wat is marketing automation?

Marketing automation is het begeleiden van prospects door de verschillende stappen van het aankoopproces. Deze begeleiding gebeurt door relevante content aan te bieden om zo leads op te leiden tot een MQL en uiteindelijk een sales-ready SQL. Dit alles gebeurt aan de hand van vooraf gedefinieerde, geautomatiseerde processen, opgesteld op basis van diverse klantprofielen.

Marketing automation kan worden gebruikt om processen te automatiseren in verschillende online marketing disciplines, waaronder contentmanagement, gepersonaliseerde content, inbound marketing, e-mailmarketing, conversie optimalisatie en online leadgeneratie.

Direct starten met Marketing Automation?
Download gratis onze whitepaper!
thomas-van-de-ven3
Thomas van de Ven
Online consultant

Voor wie is marketing automation geschikt?

Marketing automation is uitermate geschikt voor B2B organisaties of B2C organisaties die producten of diensten aanbieden met een lange aankoopcyclus.

Voorbeelden van marketing automation:

  • Abanonned shoppingcarts
  • Lead scoring
  • Cross-sell en up-sell automations
  • Abanonned shoppingcarts

Analyse en optimalisatie

Belangrijke onderdelen van marketing automation

Attract

Het aantrekken van nieuwe suspects, prospects en leads door strategische inzet van de juiste kanalen.

Nurture

Een suspect, prospect of lead ‘opleiden’ tot een converterende klant

Prioritize

Het identificeren en segmenteren van MQL’s en SQL’s, gereed voor de salesafdeling.

Sell

Activeer salesmanagers en start met automatische cross- en upsell op basis van klantprofielen.

Wat zijn de voordelen voor jouw business?

Marketing automation stelt je in staat om in iedere fase van de customer experience het juiste type content aan te bieden aan het juiste klantsegment.

  • Een ambassadeur heeft behoefte aan een ander soort content dan een prospect;
  • Een prospect voor de aankoop van een auto heeft andere content nodig dan een prospect voor de huur van een auto;
  • Een ori├źnterende prospect heeft een andere contentbehoefte dan een sales-ready lead die op het punt staat om een product of dienst af te nemen.

Door klantprofielen op te stellen en hier geautomatiseerde processen op in te richten kunnen klanten persoonlijk benaderd worden met de juiste content. Deze manier van benaderen leidt tot 50% meer kans op sales.

marketing automation
Gratis en vrijblijvend
Maak vandaag nog een afspraak met een specialist