Online marketing consultancy

De feiten op een rij

Je wil vooruit met je business. Dat betekent groei in online verkopen of meer leads. Het doel is je bekend. Maar hoe bereik je dit doel? Monkeybridge staat je bij met online marketing consultancy. We zorgen voor inzage in de juiste statistieken, verzamelen inzichten en bundelen deze tot concrete actiepunten.

De eerste stap naar data driven marketing is gezet. Nu zetten we koers naar online groei. Jij kent de bestemming en wij kennen de weg.

marketing consultancy

Direct vrijblijvend advies

Marketing consultancy door Monkeybridge biedt:

  • Inzicht – in de status van jouw online business
  • Openheid – met een persoonlijk KPI-dashboard
  • Zekerheid – dankzij op data gebaseerde keuzes
  • Ease-of-mind – dankzij een deskundige, onafhankelijke sparringpartner
  • Kostenreductie – alle kennis van een in-house marketing afdeling, zonder de personeelskosten

"Jij kent de bestemming, wij kennen de weg."

thomas-van-de-ven3
Thomas van de Ven
Online consultant

Voor wie is online marketing consultancy geschikt?

Is jouw organisatie klaar om de online markt te veroveren? Neemt de concurrentie online toe? Denk je dat er meer valt te halen uit de huidige online marketing strategie?

Online marketing consultancy geeft antwoord op dit soort vragen en meer. Het biedt een manier om te sparren met professionals om jouw doelen te behalen. Het biedt steun bij mogelijke obstakels en het biedt sturing in de weg naar online succes.

Ben jij op zoek naar een manier om meer rendement te halen uit jouw online kanalen? Wil jij een samenwerking die gebaseerd is op feiten en data in plaats van ‘een onderbuikgevoel’?

Dan is online marketing consultancy van Monkeybridge de juiste keuze voor jou.

Zet jij samen met ons de juiste stappen?

Ontdek hieronder de route die we samen zullen bewandelen.

Onze samenwerking start met een gedegen analyse. Op basis van beschikbare data, gecombineerd met jouw ervaring van de branche, markt en doelgroep, bepalen we de huidige situatie van de online business. We controleren de data structuur en identificeren de belangrijkste kanalen. Ook brengen we de Target audience in kaart en definiëren we de Customer Experience.

Voor een succesvolle campagne is het essentieel om te weten wat ons gezamenlijke doel is. Waar werken we naartoe? Wat zijn de long-term goals en short-term targets? En, – niet onbelangrijk – met behulp van welke KPI’s bepalen we ons succes?

Inmiddels kennen we de stand van zaken en hebben we het doel scherp voor ogen. Het is nu zaak om de strategie te bepalen op basis van de beschikbare informatie. Deze strategie presenteren we graag op locatie. Onze experts nemen zo de tijd om direct antwoord te geven op eventuele vragen.

Aan iedere campagne gaat een gedegen voorbereiding vooraf. We maken de website en datastructuur “campagne-klaar” en we zorgen dat al onze activiteiten meetbaar gemaakt worden. Eventueel gaan onze techneuten aan het werk met een custom KPI dashboard waarop jij de voortgang van de campagne live kunt volgen.

Alles staat klaar. De campagne wordt gestart. Onze online marketeers monitoren de voortgang en verzamelen inzichten voor de juiste acties. De tactiek is afhankelijk van de doelstelling en de strategie. Starten we met de ‘vuurpijl-methode’ of kiezen we een andere aanpak?

Intern houdt ons team elkaar dagelijks op de hoogte van de campagnestatus. Wekelijks specificeren we inzichten en actiepunten. Zo optimaliseren we de campagne.

We houden je op de hoogte op afgesproken evaluatiemomenten. Een vast contactpersoon neemt contact op om de voortgang te bespreken. Dit kan zowel telefonisch, per mail als face-to-face.

Een online marketingcampagne levert een goudmijn aan data en inzichten op. Een deel van deze inzichten kan direct verwerkt worden om de campagne te optimaliseren. De overige inzichten zijn veelal kansen om de online strategie uit te bouwen. Deze kansen leggen we aan je voor. Samen bepalen we the best way forward.

Wat zijn de voordelen voor jouw business?

Het ´online marketing landschap´ is continu in beweging. Als gespecialiseerd Online Marketing Bureau kennen we dit landschap. We hebben onze ervaring en kennis opgedaan door in de praktijk aan de slag te gaan. Deze ervaring en kennis delen we graag, om samen te streven naar maximaal online rendement.

We definiëren een roadmap waarmee de long-term goals worden bereikt. Deze roadmap knippen we op in short-term targets; noodzakelijke tussenstappen om de doelen te behalen.

De eerste targets waar we op inzetten zijn de quick-wins. Laaghangend fruit voor snel resultaat. Dit levert op de korte termijn een solide basis op waarmee we voort kunnen bouwen.

In de uitvoering van de long-term roadmap zijn we flexibel in de inzet. Als blijkt dat de aanpak geoptimaliseerd kan worden, stellen we de koers bij. Communicatie over deze wijzigingen gebeurt altijd door een vast aanspreekpunt. Jouw persoonlijke online marketing expert.

"Een long-term approach met een short-term commitment."

Gratis en vrijblijvend
Maak vandaag nog een afspraak met een specialist