Usability expert review
De feiten op een rij
De aandacht van je websitebezoekers vasthouden is erg moeilijk. Gemiddeld bepaalt een bezoeker in 8 seconden of jouw webpagina de juiste informatie bevat. Dat maakt de aandachtsspanne van een website bezoeker korter dan die van een goudvis. Weinig ruimte dus voor een mogelijke conversiedrempel. Maar hoe houd je de aandacht van je bezoeker vast? Hoe zorg je dat jouw bezoeker niet voortijdig vertrekt naar een concurrent? Wil jij weten hoe jouw website scoort betreft UX-design? Ontdek het met een Usability expert review!
Een usability expert review zorgt ervoor dat:
- Pijnpunten van de website/webshop inzichtelijk gemaakt worden
- Oplossingen direct doorgevoerd kunnen worden
- Prioriteiten voor doorontwikkeling duidelijk zijn

Waarom een usability expert review?
Een usability expert review levert je een onafhankelijke, professionele kijk op je website op. We hebben jarenlange ervaring in het designen en optimaliseren van websites en webshops. Met deze ervaring en onze online marketing kennis weten we waar de belangrijkste pijnpunten zich bevinden. We hebben kennis van de gebruikelijke do’s en don’ts en weten dit te vertalen naar best practices voor jouw website. Met een usability expert review worden veelgemaakte fouten betreft design, gebruiksvriendelijkheid en conversie voorkomen.
Case slaapkennerbeuningen
In opdracht van slaapkennerbeuningen hebben wij de winkelwagenpagina specifiek voor de mobiel geoptimaliseerd. Het doel was het verbeteren van de uitstap- en bouncepercentage.
Hiernaast zie je een deel van de pagina voor en na de optimalisatie. Uiteraard is er nog meer geoptimaliseerd dan wat zichtbaar is, dit kan bekeken worden op de live website.
Onze optimalisatie heeft tot de volgende resultaten geleid:
Door een andere indeling van het winkelmandje en nieuwe prioriteiten in de content hebben we het aantal pixels tot aan de afrekenknop met 558px weten te verkleinen. Hierdoor hoeft de bezoeker niet meer naar de knop te zoeken, maar kan hij/zij direct door navigeren.
De nieuwe indeling en positionering heeft geresulteerd tot een betere doorloop van het proces, dat is terug te zien aan de daling van de gemiddelde tijd op de pagina.
Doordat de pagina qua usability flinke stappen heeft gemaakt en de cta veel toegankelijker is geworden heeft dit tot een daling van het uitstappercentage geleid. Bezoekers zijn nu in staat om het proces soepel te doorlopen.
Door een logische indeling van de pagina is nu duidelijk wat er verwacht wordt van de gebruiker. Dit heeft direct geleid tot een daling van het bouncepercentage.
Voor

Na
