Webanalytics
Data als basis
Hoe effectief zijn je online advertentiecampagnes? Welke webpagina’s genereren het meeste conversies? Wat ervaren je bezoekers als drempels bij een aankoop? Als online ondernemer moet je deze vragen beantwoorden. Het antwoord op deze vragen en meer vind je door de juiste data met elkaar te combineren. Met de juiste webanalytics programma’s (Google Analytics, Hotjar, Omniconvert, etc.) wordt waardevolle data beschikbaar gemaakt.
Bij Monkeybridge is data de basis van al onze marketing inspanningen. Door data te verzamelen en de juiste statistieken te combineren brengen we de customer journey en de buyer journey in kaart. Met deze informatie in beheer optimaliseren we de funnels. Alles op basis van webanalytics.
De juiste Webanalytics methoden zorgen ervoor dat:
- Alle mogelijkheden benut worden om relevante data te verzamelen
- Jouw doelgroep inzichtelijk gemaakt worden
- De juiste vervolgstappen voor jouw website duidelijk worden
Het grootste voordeel van webanalytics?
De juiste inzet van webanalytics toont de meerwaarde van de online marketing inspanningen door het identificeren van micro-conversies. Dit verandert marketing van een kostenpost naar een essentieel onderdeel van alle salestrajecten.

Webanalytics op z'n best
Webanalytics heeft alleen meerwaarde als de juiste tracking methoden gecombineerd worden. Wat de juiste tracking methoden zijn is afhankelijk van het te meten doel. Per doel zijn verschillende typen data benodigd. Ieder type data heeft zijn eigen gespecialiseerde tracking prgramma. Door deze programma’s te combineren, genereren we een goudmijn aan informatie. Dat vormt de basis voor website optimalisatie.
Webanalytics tracking programma’s die we bij Monkeybridge inzetten zijn onder andere:
Taken en werkzaamheden
Door Webanalytics gestuurde actie
Wanneer gebruik maken van webanalytics?
De customer journey en buyer journey zijn geen statische gegevens. Het zijn dynamische trajecten die door de gebruiker doorlopen worden, en van tijd tot tijd wisselen. Om mee te bewegen met deze wisselingen, zijn de veranderende statistieken van cruciaal belang. Alleen op deze manier kan worden nagegaan of het gedrag van jouw target audience verandert en of je hier met jouw inbound marketing strategie op in moet spelen. Conclusie: webanalytics wordt niet sporadisch ingezet. Webanalytics wordt structureel bijgehouden om de online processen up-to-date te houden.
- Check of er vraag is naar jouw content
- Schrijfwijze van content sluit aan bij bezoekersintentie
- Optimaliseer paginastructuur voor SEO
- Tekstuele pagina’s met een passend design
- De juiste weergave op mobile devices